آشنایی با امکانات و موقعیت مکانی بوستان سمن ها

آشنایی با امکانات و موقعیت مکانی بوستان سمن ها

بوستان سمن ها یکی از اماکن گردشگری معروف در تهران است. این باغ وحش در منطقه شمالی تهران و در منطقه 22 کلان شهر تهران واقع شده است.

(می توانید با خواندن مقاله منطقه 22 تهران کجاست اطلاعات خوبی کسب کنید)

همچنین ۱۲۰ گونه حیوان در این بوستان نگهداری  می‌شود. بوستان سمن ها در سال ۱۳۲۹ تاسیس شده و از زمان تاسیس به عنوان یکی از پربازدیدترین مراکز تفریحی و توریستی در تهران شناخته شده است. 

بوستان سمن ها به دلیل دارا بودن امکانات ویژه یکی از پرطرفدارترین پارک های غرب تهران به حساب می آید. بیشتر درختان این بوستان از درختان میوه است. فضای بسیار زیبای این بوستان سبب جلب نظر تمامی افراد به این بوستان شده است.

سمن مخفف عبارت سازمان های مردم نهاد می باشد. این پارک بسیار زیبا به فضاهای مختلفی تقسیم بندی شده است. به عبارت دیگر گونه های مختلف از قبیل گیاهان و حیوانات در بوستان فضای مختص به خود را دارند. این بوستان دیدنی و جذاب یکی از مناطق تفریحی غرب تهران می باشد که با استقبال بالای مردم مواجه شده است.

باغ سمن ها همه روزه به ویژه روزهای تعطیل پذیرای جمعیت زیادی از شهروندان می باشد. امکانات تفریحی متنوع در بوستان سبب جلب نظر بومیان منطقه شده است. در ادامه شما را با موقعیت و امکانات مختلف این بوستان بیشتر آشنا خواهیم کرد. آگهی‌های خرید آپارتمان در محله چیتگر را در این صفحه ببینید.

موقعیت بوستان سمن ها

بوستان سمن ها در منطقه‌ی دهکده‌ی المپیک در شمال تهران واقع شده است. این باغ وحش از جنوب به خیابان آزادی، از شمال به بلوار کشاورز و از شرق به خیابان شهید همت محدود می‌شود. بوستان سمن ها با وسعت 18.5 هکتار در ضلع جنوب غربی دریاچه شهدای خلیج فارس و ضلع شمالی پارک جنگلی چیتگر واقع شده است.

از نظر موقعیت جغرافیایی این بوستان در نزدیکی دریاچه چیتگر قرار دارد. این امر باعث شده است این مکان از آب و هوای بسیار مطبوع و دلپذیری برخوردار باشد. پیشنهاد می شود مقاله آشنایی با دریاچه خلیج فارس (دریاچه چیتگر) را نیز مطالعه کنید.

دسترسی بوستان سمن ها

دسترسی بوستان سمن ها به چه صورت است

بوستان سمن ها از دسترسی آسان به خطوط حمل‌ و نقل عمومی نیز برخوردار است. بهترین راه برای رسیدن به بوستان سمن ها با استفاده از خطوط متروی تهران می‌باشد، با استفاده از خط قرمز ۱ می‌توانید در ایستگاه "بهار" پیاده شده و از راه‌های مختلف وارد بوستان شوید.

همچنین می توانید از ایستگاه های متروی شهید هاشمی نژاد و ایستگاه کوی فردوسی نیز به بوستان سمن ها دسترسی داشته باشید. بیشتر بخوانید: برای خرید آپارتمان در دریاچه چیتگر کلیک کنید.

امکانات باغ سمن ها

باغ وحش سمن ها از امکانات متنوعی برای بازدیدکنندگان خود برخوردار است که شامل موارد زیر می‌شود:

1-باغ وحش: در باغ وحش سمن ها بیش از 120 گونه حیوان از جمله گربه وحشی، شیر، ببر، فیل، زرافه، کانگورو، میمون، قرقاول، طاووس، گوزن ... نگهداری می‌شوند. همچنین می‌توانید از نمایش حیوانات و آموزش‌هایی درباره آن‌ها برای کودکان و بزرگسالان نیز بهره‌مند شوید.

بخش های دیگر باغ وحش سمن ها مانند:

  • بخش آبزیان
  •  پرندگان
  •  حیوانات خانگی
  •  تئاتر 
  • دلفین 

که به شما اجازه می دهد برای بازدید به بخش مورد علاقه تان بروید.

2-بازی‌ها: باغ وحش سمن ها شامل امکانات بازی مختلفی مانند ماشین‌های الکتریکی، ترامپولین، دوچرخه و ... می شود که برای کودکان و نوجوانان مناسب هستند.

3-رستوران: باغ وحش سمن ها دارای رستوران و کافی شاپی می‌باشد که برای ناهار و شام با دوستان و خانواده مناسب است. بوستان در نزدیکی بازار روز سبلان، پیتزا سیب 360، اسکمی، کباب ضیافت و کارواش قرار دارد.

4-فروشگاه: باغ وحش سمن ها دارای فروشگاهی می‌باشد که می‌توانید انواع کالاهای جانبی و سوغاتی را در آن تهیه کنید. همچنین باغ وحش سمن ها دارای پارکینگ بزرگی است که به بازدیدکنندگان این امکان را می‌دهد تا با سهولت به این مرکز تفریحی دسترسی پیدا کنند.

قیمت املاک منطقه 22 را در این صفحه ببینید.

مزایای باغ سمن ها چیست؟

مزایای باغ سمن ها

باغ سمن ها این امکان را برای مراجعین فراهم کرده است تا بتوانند در هوای پاک و مطبوع نهایت لذت را ببرند. شما با رفتن به بوستان می توانید در هوای مطبوع لحظات شاد و هیجان انگیزی را در کنار خانواده و دوستان خود بگذرانید.

1-موقعیت مکانی مطلوب: موقعیت مکانی باغ سمن ها سبب افزایش جذابیت این پارک بسیار زیبا شده است. از اهداف احداث این بوستان، قرار گرفتن در مسیر وزیدن باد غربی به شهر تهران می باشد که می توان به تصفیه هوای کلان شهر تهران و جلوگیری از بادهای شدید غرب به شرق اشاره کرد. 

2-درختان پرتغال و درختان زیتون: درختان موجود در باغ سمن ها سبب جذابیت این بوستان شده است. در واقع وجود درختان میوه در باغ سمن ها نمای فوق العاده ای به باغ بخشیده است. با ورود به باغ سمن ها بوی خوش پرتغال استشمام می شود و درختان میوه جذابیت باغ را چندین برابر کرده است. 

3-نزدیکی به دریاچه چیتگر: بوستان سمن ها به دلیل مجاورت با دریاچه چیتگر آب و هوای بسیار مطبوع و دلپذیری دارد. از اینرو باغ سمن ها مکانی مناسب برای بیمارانی است که به هوای پاکیزه و عاری از هر گونه آلودگی نیاز دارند.

4-باغچه های گیاهان دارویی: یکی از امکانات این باغ بسیار زیبا باغچه های گیاهان دارویی می باشد. این امر سبب جلب نظر دوستداران طب سنتی جهت بازدید از منطقه شده است.

وضعیت بازدید بوستان باغ سمن ها

با توجه به ساعات بازدیدکنندگان بوستان سمن ها، وضعیت بازدید از این بوستان در طول روزهای هفته ممکن است متفاوت باشد. در روزهای غیر تعطیل، بوستان سمن ها در ساعات اداری باز است و بازدیدکنندگان می‌توانند از ساعت 9 صبح تا 5 عصر به آنجا مراجعه کنند.

با این حال، در روزهای تعطیل و تابستان، بوستان سمن ها ممکن است در ساعات بیشتری باز باشد و تعداد بازدیدکنندگان افزایش یابد. برای اطلاعات دقیق تر و درباره ساعات بازدید بوستان سمن ها در روزهای تعطیل و تابستان، به وب سایت رسمی بوستان سمن ها یا مراجعه حضوری به این مکان مراجعه کنید.

همچنین به دلیل شیوع ویروس کرونا، بعضی از محدودیت‌ها و مقررات دولتی ممکن است تاثیر بر ساعات بازدید بگذارند، لذا قبل از مراجعه به بوستان سمن ها، بهتر است از جدیدترین مقررات و راهنمایی‌های بهداشتی مربوط به بازدید از این مکان با خبر شوید. توصیه می‌شود.

برای اطلاع از قیمت خانه های منطقه چیتگر با مشاوران املاک پاسارگاد22  در ارتباط باشید.